Název: Name: | Bloch MB.700 C.1 | Bloch MB.700 C.1 |
Originální název: Original Name: | Bloch MB.700 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Suresnes | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 + 1 rozestavěný | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.05.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 987 kg | 2176 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1850 kg | 4079 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,970 m | 29ft 5,14in |
Délka: Length: | 7,340 m | 24ft 0,98in |
Výška: Height: | 3,400 m | 11ft 1,86in |
Plocha křídla: Wing Area: | 12,42 m2 | 133.69 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 148,95 kg/m2 | 30.51 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnôme-Rhône 14M-6 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 515 kW. Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu. | Gnôme-Rhône 14M-6 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 700 hp, driving a three bladed variable-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 350 l (v křídelních nádržích) | 77 UK gallons in the wings |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 553 km/h v 4000 m | 343.6 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 440 km/h v ? m | 273.4 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9600 m | 31496 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | A: 2x pevný kanón Hispano-Suiza HS-404 ráže 20 mm 2x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm, nebo B: 4x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm všechny zbraně měly být v křídlech. Výzbroj nebyla nainstalována. | A: Two fixed forward-firing 0.79 inch Hispano-Suiza HS-404, 60 rpg and two fixed forward-firing 0,295 inch MAC 1934 M39, 300 rpg or B: four fixed forward-firing 0,295 inch MAC 1934 M39, 500 rpg |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost 2,0 h Letoun nalétal celkem 10,25 h | Endurance: 2 hours In 1936, the Ministere de l'Air established a requirement for a lightweight fighter of wooden construction which resulted in the development of the Arsenal VG 30, the Caudron C 713 and the Bloch 700. This plane was designed by Andre Herbemont. The Bloch 700 flew without armament and flew a total of 10 hours 15 minutes. The sole prototype was destroyed at Buc after capture by German forces. |
Zdroje: Sources: | Alain Pelletier, French Fighters of World War II in Action, Aircraft Number 180, Carrollton, Squadron/Signal Publications, Inc., 2002. ISBN 0-89747-440-6 L+K 14/1986, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Bloch MB.700 http://www.samoloty.ow.pl/str060.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb700.html www.aviastar.org archiv autora |